Dobrý zrak aj vo vyššom veku nemusí byť mýtus

Nech ste akokoľvek starí či mladí, starostlivosť o oči a zrak by mala byť každodennou samozrejmosťou. A práve správnou a pedantnou starostlivosťou môžete dosiahnuť to, že vám zrak bude dobre slúžiť aj vo vyššom veku.

Vekom sa zrak postupne zhoršuje. Nehovoríme však len o vyšších dioptriách, ale o mnohých ďalších ochoreniach očí. Ak sa však odhalia dostatočne skoro, existuje mnoho spôsobov ako tieto očné defekty korigovať – od cielenej výživy až po operácie. Cieľom starostlivosti o zrak je to, aby ste aj vo vyššom veku žili plnohodnotný život a vychutnávali si ho plnými dúškami a dobrým zrakom.

Čo robiť

Je toho veľa, čo môžete pre dlhodobo správne fungovanie vášho zraku urobiť. Asi najdôležitejšie je chodiť na pravidelné očné kontroly k špecialistovi. Prevencia je dôležitá v každej oblasti nášho zdravia a oči nie sú výnimkou. Pravidelné kontroly vedia odhaliť nielen očné defekty, ale aj mnohé ďalšie ochorenia ako nádor na mozgu a podobne. Okrem pravidelných kontrol, ktoré by mali byť v rozmedzí každých dvoch rokov, by ste denne mali s očami cvičiť. V dnešnej dobe sú pomerne namáhané pozeraním na obrazovku počítača či telefónu, takže kreslite očami ležaté osmičky, prípadne písmená m či w a nezabudnite aj na zaostrovanie – striedavo zaostrujte na predmet pred očami a v diaľke.

Správne vitamíny spravia dobrú prácu

Výživu očí netreba podceňovať. Efektívnou prevenciou pred výskytom očných chorôb v neskoršom veku, je aj prijímanie vhodnej výživy, ktorá by mala byť bohatá najmä na vitamíny A, C a E, selén, zinok a karotenoidy – luteín a zeaxantín, ktoré vyživujú sietnicu a zabezpečujú ostrosť videnia.  V strave tieto výživné látky nájdete najmä napríklad v listovej zelenine, rybách, pomarančoch, mrkve či strukovinách. Rozmanitá strava je základom zdravej životosprávy, ale ak by ste chceli zjesť v ideálnom pomere všetko prospešné pre vaše oči, bolo by to pomerne zložité. Aj preto sú tu výživové doplnky Ocuvite Complete, Ocuvite Lutein forte a Ocuvite Lutein Premium ktoré boli vyvinuté na základe vedeckých výskumov. Cielená výživa pre oči je správna cesta ako si zabezpečiť dostatočné množstvo látok pre výživu očí, ktoré si telo samo nevie vyrobiť a teda je odkázané na ich prísun zvonka.

Čo nerobiť

Najhoršie asi je, keď človek ignoruje problémy so zrakom. V tejto oblasti sa neoplatí byť „hrdinom“ a vydržať. Pokiaľ očiam nezabezpečíte dostatočnú korekciu, centrá zraku sa budú nadmerne namáhať, čo môže mať oveľa horšie dôsledky. Medzi ďalšie rizikové faktory, ktoré „dopomáhajú“ k zhoršovaniu zraku patria nadváha, vysoký krvný tlak, fajčenie, alkohol, nezdravá strava, priame slnko, dlhodobé pozeranie na monitor, nedostatok pohybu alebo aj nevhodné vonkajšie prostredie ako napríklad klimatizácia, prašné prostredie a podobne.

Odporúčania na záver

Krátko a výstižne. Vďaka čomu ostanú vaše oči dlho mladé a zrak ostrý ako britva?

  • Kvalitná strava.
  • Cielená výživa pre oči.
  • Vyhýbanie sa rizikovým faktorom.
  • Pravidelné kontroly u očného špecialistu.